Beren, beren, beren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Verstijnen - WaarBenJij.nu Beren, beren, beren - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Verstijnen - WaarBenJij.nu

Beren, beren, beren

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

18 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Hii

De afgelopen dagen heb ik veel met de beren te maken gehad. Ik heb bij de beren 1 en beren 2 gestaan. Bij allebei moet je de beren eten geven en ed grote verblijven schoonmaken., en zwembadjes van de dieren schoonmaken. Bij beren 1 moet je ook de lorissen in het bos schoonmaken. Ook vandaag sta ik weer bij de beren. Super leuk! Renske staat nu bij beren 1 en ik bij beren 2.

Zaterdag was een heftige dag. Rond het avondeten kwam een van de wfft-auto's met flinke vaart het terein opgereden. Ze hadden net een beer gered van 3 jaar oud (zie facebook wfft). Deze kwam van een Tempel en heeft 2 jaar in een te kleine kooi gezeten, zonder zonlicht en een heel slecht dieet. Er waren nog 3 a 4 beren die daar zaten. Ze probeerde al heel lang om die dieren daar weg te krijgen maar dat was is niet makkelijk. Ze moeten die dieren daar 'vrij kopen' . De volunteers konden kijken hoe de dierenartsen en Edwin Wiek bezig waren met het verzorgen van de beer. Iedereen die stond te kijken was in shock. De beer was er zo slecht aan toe. Je snapt niet dat sommige mensen het zo ver laten komen. Helaas overleed de beer de volgende dag. Hij was koud en kon alleen water drinken, eten kon hij niet. Ze proberen nu alle andere beren te redden uit de Tempel. Als je hier werkt dan zie je dieren die hier al een tijdje zitten en ze zien hier er goed uit, maar als je dan zo'n nieuwe binnen krijgt dan realiseer je je pas dat bijna elk dier hierdoor hier is gekomen.
Het is heel jammer dat de beer overleden is maar gelukkig deed ze dat in een plek waar mensen om haar gaven en niet in die Tempel.

De dagen erna ging iedereen weer aan het werk maar toch wel met een raar gevoel. Je hoopt altijd dat een dier het red maar helaas is dat niet altijd het geval :(

Gelukkig zijn er dan wel dingen die je dan weer afleiden. Normaal gesproken als je even pauze hebt, is het normaal als er een olifant voorbij komt lopen (die word dan gewassen). Maar een paar dagen geleden kwam er een olifant voorbij gerent! Volgensmij was die wel heel blij dat hij in bad mocht xD

Gisteren hadden we weer een dagje vrij en zijn we weer lekker naar de Spa gegaan. Zondag worden wij waarschijnlijk ingedeeld bij de olifanten. kortom nog 2 dagen wildlife en voor ons! zo vreemd! 1 dag werken we natuurlijk aan ons project. Dan zitten we op de helft van onze stage!

• 18 Maart 2015 - 07:55

Winny:

hoi Vera, weer fijn om van je te horen.
    Het is dus niet waar dat beren broodjes smeren zoals het liedje ons wijs wil maken en het is dus ook niet waar dat je er naar kan kijken

• 18 Maart 2015 - 22:19

Diana:

De foto's van de beer waren hartverscheurend. Onbegrijpelijk dat mensen het zo inhumaan kunnen zijn.
    Goed dat er mensen zijn zoals jullie, die opkomen voor deze beestjes.
    Het is wel duidelijk hoe de hierachie is, bij de apen; zij liggen lekker te luieren in de boom, al kijkend naar dat mensje wat de troep wat ze hebben gemaakt voor ze opruimen... en wie is hier dan de leider ;o)
    Het is overigens wel grappig dat jullie uit moeten kijken voor overstekende olifanten ;o) terwijl wij uit moeten kijken voor overstekende runderen... hahaha
    Het was erg fijn om je afgelopen zaterdag weer te zien. Je zag er goed uit, dat doet ook het thuisfront erg goed! Laat je spa-dag weer goed doen en geniet lekker weer van je (werk)dagen.