Dag 2 WFFT - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Verstijnen - WaarBenJij.nu Dag 2 WFFT - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Verstijnen - WaarBenJij.nu

Dag 2 WFFT

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

25 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadikaa!

We begonnen de dag weer met het drinken en eten geven van de gibbons. Super leuk om te doen maar ook omdat sommige apen willen klieren of geen zin in mensen hebben dus dan gaan ze lopen klooien met hun water emmers. Sommige gibbons gooien gewoon de emmers leeg als je ze net gevuld hebt, of ze gaan zo hard aan het hek trekken en schudden dat al het water eruit schudt! Leuk man... kan je weer overnieuw beginnen. Behalve met het eten natuurlijk.. dan zijn ze poeslief haha.
Big mama is de grootste gibbon die ze hebben en die heeft een hekel aan vrouwen.. Haar vorige eigenaar dacht dat hij haar als ' huisdier' kon houden. Hij nam haar overal mee naar toe met als gevolg dat big mama hem zag als haar partner. Die terroriseerde elke vrouw die binnen kwam in zijn huis. Ook nu heeft ze een pest hekel aan vrouwen xD

We hebben ook nog een andere gibbon die de bijnaam Michael Jackson heeft. Deze gibbon danst heel de dag door... zielig want deze heeft vanaf jongs af aan moeten dansen voor eten. Hij weet niet beter dan dat hij moet dansen dus zelfs na een jaar in dit center denkt hij nogsteeds dat hij moet dansen voor eten :( gehersenspoeld.

Er is ook een aap die het leuk vind om over je heen te plassen. Het stomme is dat je onder die kooi moet doorlopen dus het is rennen geblazen als je daar onderdoor moet! Als je niet geraakt bent dan kijkt hij je echt aan van: Wacht maar! xD

Na de apen verzorgd te hebben Renske en haar team heb ik met mijn team samen het zwembad van de aziatische beren schoongemaakt . Een hele klus! Renske heeft andere taken dan ik want we worden niet bij elkaar ingedeeld. Misschien later wel maar niet nu omdat we nu nieuw zijn.

Gelukkig zijn alle mensen heel aardig en willen ze je overal mee helpen en dingen uitleggen. De een natuurlijk wat meer gemotiveerd dan de ander en je kan duidelijk zien wie hier zijn voor de dieren en wie hier zijn voor 'Leuk om dit eens een keer te doen'

Bijna heel de dag ben je gewoon aan het lopen in een bos. Beter kan je niet wakker worden natuurlijk haha. Daar worden de dieren gehouden zodat ze nog wel in hun eigen leefomgeving kunnen wennen. Daar lopen ook wilde zwijnen en herten rond. Dat zijn de stofzuigers voor als de apen iets laten vallen. Super mooi en ze komen heel dichtbij! Ze volgen je ook als je met eten rondloopt haha

Dadelijk weer de aapjes drinken geven en dan zit mijn werkdag er weer op. Daarna het avondeten en lekker filmpje kijken met Renske :D

Doeiii!

• 25 Februari 2015 - 10:56

Winny & Balt:

hee Vera wat gaaf, ik merk dat je het nu al helemaal ziet zitten. Die 8 weken gaan voor je omvliegen.
    Doe de groetjes aan je snotaapjes en blijf de wildplasser voor.

• 25 Februari 2015 - 19:00

Alexander:

Denk je 10 weken rust te hebben van je 2 broers, krijg je te maken met 2 gibbons die net zo erg zijn!!
    Succes!

• 25 Februari 2015 - 19:33

Fam. Konings:

Hey Vera,

Wat kei leuk om te lezen hoe het met je gaat daar in dat verre Thailand!
    Dat komt helemaal goed met jou.. Wat een ervaring zeg! Geniet er van..
    Veel liefs van ons. xxx

• 25 Februari 2015 - 21:35

Judith:

Hey Vera, wat klinkt dit sprookjesachrtig (met af en toe wel een boze heks ertussen). Heerlijk om zo helemaal in de natuur te leven en toch nog 's avonds een filmpje te kunnen kijken.Het beste van twee werelden lijkt het wel. Fijne tijd nog en we volgen je op de voet. Lvgr

• 26 Februari 2015 - 09:10

Joke:

ik moest erg om jouw verhalen lachen. Als je er zo de humor van in blijft zien kom je er wel.

• 26 Februari 2015 - 09:11

• 26 Februari 2015 - 09:16

• 26 Februari 2015 - 09:16

• 26 Februari 2015 - 19:31

Floortje:

Echt geniaal die apen! Wel zielig van Michael Jackson, hopelijk stopt hij uiteindelijk met dansen, al is dat lastig als het zo geconditioneerd is :( Ik ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan doen. Het is heel leuk om de verhalen te lezen vanuit hier:)

• 28 Februari 2015 - 19:28

Diana:

Je hebt hele mooie foto's gemaakt van de dieren uit het park. We kijken uit naar nog meer verhalen en foto's van jou en ook van renske. Laat ons maar niet te lang wachten